Gemeente Gemeente Kinrooi

begeleider buitenschoolse kinderopvang - BKO 't Speel-nestje

Het gemeentebestuur van Kinrooi is op zoek naar een begeleider buitenschoolse kinderopvang (m/v/x) voor 't Speel-nestje. Het gaat om een contractuele tewerkstelling van bepaalde duur in een deeltijdse functie van 19 uur per week. Het contract start op 1 september 2025 en loopt tot en met 31 december 2025. Na een succesvolle deelname aan een officiële selectieprocedure in het najaar, bestaat de mogelijkheid tot een vast dienstverband.

De uitdaging

Geen dag is dezelfde in onze buitenschoolse opvang. Als begeleider in ’t Speel-nestje zorg jij ervoor dat kinderen voor en na school, op woensdagnamiddagen en tijdens vakanties een leuke en veilige tijd beleven.

Je verwelkomt hen met een glimlach, bedenkt creatieve activiteiten, organiseert spelletjes of zorgt voor een rustig moment wanneer dat nodig is. Jij voelt feilloos aan wat de kinderen nodig hebben – actie of ontspanning, samen spelen of even alleen.

Tegelijk hou je een oogje in het zeil, ondersteun je bij verzorging, en zorg je dat de speelruimtes netjes en uitnodigend blijven. Je bent de enthousiaste spil tussen kinderen, collega’s en ouders, en zorgt ervoor dat elk kind zich gezien en gehoord voelt.

Met jouw energie, zorgzaamheid en verantwoordelijkheidszin maak je elke dag het verschil.

Jouw taken en verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • Het plannen, voorbereiden en begeleiden van activiteiten, met inachtneming van veiligheids- en hygiënenormen.
  • Ondersteuning bieden bij de persoonlijke verzorging van de kinderen.
  • Kinderen veilig naar school en terug begeleiden.
  • Het onderhouden van de ruimtes.
  • Zorgen voor het aanbod en onderhoud van speelmateriaal.

De perfecte match

  • Vermogen om op een pedagogisch verantwoorde wijze met kinderen om te gaan.
  • Sterk in de communicatie met zowel kinderen als hun ouders.
  • Verantwoordelijkheidsgevoel: Een hoog verantwoordelijkheidsgevoel voor de veiligheid en het welzijn van de kinderen.
  • Goed kunnen samenwerken in een team.
  • Bereid en in staat om in een flexibel arbeidsregime te werken, inclusief vroege ochtenden, late avonden, woensdagnamiddagen, schoolvrije dagen en vakantieperiodes.
  • In staat om leuke en boeiende activiteiten te organiseren die aansluiten bij de interesses en ontwikkelingsniveaus van de kinderen.
  • Kennis van en het kunnen toepassen van veiligheids- en hygiënenormen in alle activiteiten.
  • In staat zijn om actief deel te nemen aan de activiteiten en indien nodig kinderen veilig te begeleiden van en naar school.
  • Een positieve en enthousiaste houding uitstralen die kinderen motiveert en inspireert.

Op het moment van indiensttreding ben je minstens 18 jaar oud en beschik je over volgende documenten :

  • Een diploma of attest van een door Kind en Gezin erkende opleiding (bijvoorbeeld BSO 7de jaar kinderzorg, TSO 6de jaar Sociaal Technische Wetenschappen, …) of een ervaringsbewijs.
  • Een attest van kennis van levensreddend handelen bij kinderen eventueel te behalen binnen de 12 maanden na aanvang tewerkstelling.
  • Een uittreksel uit het strafregister – model 2

Ons aanbod

  • Een contract bepaalde duur dat ingaat op 1 september 2025 tot en met 31 december 2025 in een afwisselende en uitdagende functie waarin je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt.
  • Is het een match en doe je de job met plezier? Dan krijg je dit najaar de mogelijkheid om deel te nemen aan onze officiële selectieprocedure, met uitzicht op een contract van onbepaalde duur binnen ons warm en betrokken lokaal bestuur.
  • Een marktconform salaris in loonschaal IFIC cat. 11. Het minimum geïndexeerd brutomaandloon is € 1 417,59 voor een tewerkstelling van 19u. 
  • 35 betaalde vakantiedagen (pro rata naar je werkuren), 14 feestdagen en een goede work-life balance.
  • Extra voordelen zoals maaltijdcheques, fietsvergoeding en tweede pensioenpijler.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd in deze uitdagende functie? Je kan solliciteren tot woensdag 6 augustus tot 09u00 via de sollicitatieknop op onze vacaturepagina (hier onderaan). We ontvangen graag de volgende documenten van je:

  • Je CV en motivatiebrief in het Nederlands opgesteld.
  • Een kopie van je diploma of attest van een door Kind en Gezin erkende opleiding (bijvoorbeeld BSO 7de jaar kinderzorg, TSO 6de jaar Sociaal Technische Wetenschappen, …) of een ervaringsbewijs.
  • Een recent uittreksel uit het strafregister MODEL 2 (maximaal 3 maanden oud).

Solliciteer hier!

Selectieprocedure?

  • Woensdag 6 augustus tot 09u00 – Deadline kandidaturen
  • Verkennend gesprek met de leidinggevende en de personeelsdienst - per kandidaat zoeken we naar een moment dat voor al de partijen past.

Nog vragen?

Onderaan bij de downloads heb je de uitgebreide functiebeschrijving.